OMEA Training (Agressietraining)
Basistraining OMEA
Het is niet iedere professional gegeven om bij grensoverschrijdend of agressief gedrag kordaat en effectief op te treden. De NBLZ heeft hiervoor een effectieve training ontwikkeld. In de Basistraining OMEA krijg je theoretische uitleg, en instructies die zoveel mogelijk via praktijksituaties worden aangereikt.
De Basistraining OMEA van de NBLZ, zoals “Omgaan met emotie en agressie”, helpen professionals effectief om te gaan met grensoverschrijdend gedrag. Door praktijkgerichte aanpak leren deelnemers, regie te voeren, emotie van agressie te onderscheiden en passende gesprekstechnieken toe te passen.
Bent u op zoek naar manieren om uw vaardigheden in het omgaan met uitdagend gedrag te verbeteren? Zoek dan niet verder.
Voor wie?
De training is bedoelt voor iedereen die in het dagelijks leven in aanraking kan komen met agressie, grensoverschrijdend gedrag en emotie.
Denk aan receptie en kassamedewerkers, zwembadmedewerkers, Lifeguards en toezichthouders, horeca, en bedienend personeel, en personeel in de facilitaire dienst.
De trainingen die worden aangeboden door de NBLZ zoals “Omgaan met Emotie en Agressie”, zijn zorgvuldig ontworpen om werknemers uit verschillende sectoren te voorzien van de tools die ze nodig hebben om situaties met vertrouwen aan te pakken.
Via een praktische aanpak leren deelnemers om controle te nemen in uitdagende scenario’s, onderscheid te maken tussen emoties en agressie, en passende communicatietechnieken toe te passen. Onze uitgebreide cursus bestaat uit een mix van theoretische en praktische oefeningen wat zorgt voor een veelzijdige leerervaring.
Wat leer je?
De training in het kort:
Je leert regie houden en grip te krijgen over agressief gedrag. Het accent ligt op doen en ervaren.
Na afloop van de training kan je bewust en professioneel handelen bij grensoverschrijdend en agressief gedrag.
Het resultaat
Na deze training kan je:
- Het verschil tussen emotie en agressie benoemen.
- Omgaan met emotioneel en agressief gedrag.
- Tijdig grenzen stellen bij agressief gedrag.
- Eigen houding en zelfzorg toepassen.
- Professioneel handelen en toepassen van de norm Emotie mag, agressie niet!
Examinering:
Na de training heeft de kandidaat inzicht in de theorie hoe om te gaan met emotionele of agressieve klanten of cliënten. Het regionaal orgaan agressieregulering ontwerpt het lesmateriaal en stelt de exameneisen binnen de wettelijke kaders van toetsing vast.
De NBLZ zorgt ervoor dat jij opgeleid en getoetst wordt binnen de door regionale gestelde kaders. Onze handleiding die deels (e-learning) lesmateriaal bevat, begeleid je volledig door de lesstof heen. Om toe te zien op de juiste kwaliteit van de toetsing, kan het regionaal orgaan steekproefsgewijs een controleur naar de cursus toesturen.
Certificaat:
Wanneer je als deelnemer tijdens de proeve van bekwaamheid aantoont dat er aan de gestelde eisen is voldaan, is hij of zij geslaagd. Als bewijs ontvangt de kandidaat een certificaat.
Instapvoorwaarden
Minimaal leeftijd is 16 jaar, je hebt een redelijke beheersing van de Nederlandse taal, dan kunnen we jou opleiden.
Studieduur
De studieduur bestaat uit 1 dagdeel ( theorie en praktijk)
Stage
Er is geen stage verboden aan deze cursus
Voor vragen kunt u ons bereiken via het contactformulier.